Saturday, May 2, 2009

Inggeris

bahasa inggeris sudah menjadi sebahagian daripada kehidupan orang-orang Malaysia. namun ada juga yang masih tak pandai. tetapi tidak mengapa. ilmu adalah satu perkara yang agak susah untuk pelajari. namun sebagai seorang blogger, aku terpaksa menulis kisah aku yang berlaku semalam.

kami sekeluarga ingin makan di sunway piramid, semasa tengah order, nenek aku aka mak, inginkan chinese tea, waiter tu pun tanyalah nak cold or hot.

ayahanda pun menjawab, "hut",

mendengar kata-kata ayahanda, aku dan bonda pun tergelak, aku pun kata,

" hot la. bukan hut," sambil tergelak.

begitu lah kisah aku. bonda mengatakan tak baik gelakkan ayahanda sedangkan bonda juga mengetawakan suaminya tercinta. aku ini dah jadi Dr. Fadzilah Kamsah, apabila me'lecture'
rakan baikku yang bernama Siti Maisarah.

lepas ini, aku ngan kekanda yang masih tidur tak ingat dunia, diperlukan di Digital Mall atas arahan bonda. selepas itu pula, ayahanda akan membawa kami ke kampung halaman di Klang untuk 'bonding' ngan atuk dan nenek tercinta sementara ayahanda pergi memancing.

setakat ini sahaja karya blog aku. wasalam dan selamat sejahtera.